FA-Klage pakken er til dig der vil klage over en afgørelse truffet af enten Udlændingestyrelsen eller SIRI. Ingen klagesag er den samme og prisen kan derfor være mindre eller mere for vores hjælp. Under alle omstændigheder er du ikke bundet før vi har talt sammen om din sag, og du har fået et tilbud som du vælger at accepterer.
Du får en fast tildelt sagsbehandler der fører din sag hele vejen.
Vær opmærksom på, at der udover pakkeprisen skal betales et gebyr på 800 kr. til Udlændingenævnet.
Har du modtaget en afgørelse fra SIRI eller Udlændingestyrelsen som du ikke mener er korrekt kan du vælge at klage til Udlændingenævnet.
Det betyder dog ikke, at du skal klage uden belæg herfor. Vi anbefaler ikke åbenbare grundløse klager da det kan have en negativ betydning for fremtidige ansøgninger.
Det er derfor altid en god ide at få vurderet om det giver mening at klage inden man træffer beslutning herom.
Der er som sådan ingen formkrav til klagen men dens påstand om at afgørelsen er forkert bør støttes op med anbringender der henviser til relevant lovgivning og retspraksis.
En klage der er følelsesmæssig betonet vil aldrig danne grundlag for at tilsidesætte afgørelsen. Et afslag om ex. familiesammenføring kan have store konsekvenser for en familie som må adskilles og derfor vil man som Klager oftest være følelsesmæssigt berørt af et afslag. Følelserne vil oftest skygge for at man holder sig rationelt til afslaget og klageskrivelser hvor der bliver skrevet stolpe op og stolpe ned om hvor uretfærdig afgørelsen er for jer som familie, er bare ikke nok til at få Udlændingenævnet til at omgøre eller hjemsende sagen til fornyet behandling.
Vi vil som det første vurdere om der er juridisk belæg for at opstarte en klagesag. Er der det, vil vi udarbejde klagen på dine vegne og indgive den til Udlændingenævnet og samtidig argumenterer for, at du som Klager skal have lov til at blive i Danmark indtil Udlændingenævnet træffer afgørelse i din klagesag.
Klager over afgørelser truffet af Udlændingestyrelsen eller SIRI behandles af Udlændingenævnet og du skal betale et gebyr i forbindelse med indgivelsen af klagen på 800 kr. (2021-niveau).
Klagen skal indgives senest 8 uger efter datoen på afgørelsen som du ønsker at klage over.
Vi ved udlændingesager betyder meget for klienterne. Vi oplever derfor at klienterne værdsætter at de til enhver tid kan følge med i sagsbehandlingen ved at logge ind på deres dashboard. Her kan man som klient følge med i sagsforløbet live, og hente/uploade relevante dokumenter til sagen, samt se guides og tjeklister.
Fairophold har telefontid mandag - torsdag mellem kl. 10-13 hvor du kan ringe til vores servicecenter på +45 71 74 12 26. Du kan også skrive til os på servicecenter@fairophold.dk.
Overvejer du at starte en sag, kan du bestille en gratis telefon konsultation her.